Reconeixement extern de la Qualitat Facultat de Ciències

Logo Facultat de Ciències   Facultat de Ciències
Facultat de Ciències

Reconeixement extern de la Qualitat

Es mostra en aquesta pàgina una relació detallada de la posició de la Universitat d'Alacant en àrees de Ciències en diversos rànquings. Hi ha una gran varietat d'indicadors i els resultats poden diferir molt. La Universitat d'Alacant compta amb una bona presència en aqueixos rànquings, a vegades de manera global i altres vegades representada per una o diverses de les seues titulacions.

Analitza més de 4000 universitats de tot el món, i publica un rànquing amb les quals considera les 1000 millors. El rànquing és doble: un global per a la universitat en el seu conjunt i un específic per a les diferents especialitats.

Posició / Rang

Arreplega també quasi 1000 universitats, que són les que, segun els seus indicadors, apareixen entre les millors. És un rànquing en el qual el major pes el té la publicació d'articles en revistes indexades en la Web of Science, recollides per Clarivate Analytics.

• 469

• 492

• 526

Analitza 1500 institucions de tot el món a partir de tretze indicadors que pretenen representar la totalitat de les activitats universitàries. S'orienta a àmbits com la investigació, la docència, la transferència del coneixement i la internacionalització. Dos dels indicadors, amb un pes important, es basen en la reputació de la docència i de la investigació, la informació de la qual és recaptada a través d'enquestes realitzades a una mostra significativa d'experts acadèmics.

Posició / Rang

Empra mètodes bibliomètrics per a analitzar i classificar les representacions científiques de les millors 800 universitats del món. Es basa en informació obtinguda d'Essential Science Indicators (ESI), en funció del nombre d'articles publicats de revistes i nombres de cites. Per a avaluar el rendiment obté informació d'ESI, ISI i Web of Science Core Collection (WOS), que inclou SCI i SSCI, i Journal Citation Reports (JCR).

• Química
  • Matemàtiques