Com preparar-me
Per a tenir una primera presa de contacte amb el món laboral i enfrontar-te amb èxit a aquesta experiència és aconsellable que tingues en compte els següents aspectes:
- Idiomes : amb molta freqüència s'exigeix als titulats certificar el seu nivell d'anglès a l'hora d'optar a un lloc de treball.
- Currículum Vitae (CV): és un document que hauràs de preparar i presentar quan optes a un lloc de treball o a un procés de selecció de beques. El CV ha de ser clar i objectiu i ha d'arreplegar les teues dades personals, formació, publicacions, participació en congressos/jornades, voluntariats realitzats i l'experiència professional. Segons el perfil del lloc de treball pot resultar aconsellable modificar el disseny del currículum per a ressaltar aquells aspectes formatius o professionals més relacionats amb el perfil d'aquest lloc.
Consells per a elaborar un Currículum Vítae.
- Carta de presentació : tot CV ha d'anar acompanyat d'una carta de presentació. Aquesta carta té, entre altres objectius, suscitar l'interès del seleccionador/avaluador del CV. Experiència professional prèvia : en els processos de selecció es valora molt bé comptar amb experiència prèvia en empreses. Si no has tingut l'oportunitat de treballar professionalment en el sector per al qual t'has format durant els anys d'estudi, els programes acadèmics de pràctiques externes resulten una bona opció per a comptar amb experiència prèvia en període de pràctiques en empresa o institucions públiques/privades.
Consells per a elaborar una carta de presentació.
- Entrevista de treball : durant el procés de selecció pot ser que a més de presentar una carta acompanyada d'un CV, siga necessari sotmetre's a una entrevista de treball. Durant aquesta entrevista, l'empresari/seleccionador, pot preguntar-te per aspectes relacionats amb la teua personalitat, formació, experiència laboral prèvia, expectatives i vida familiar. És important crear una bona impressió i expressar-se amb la màxima sinceritat.
Consells per a enfrontar-se a una entrevista de treball.