Xarrada i observació astronòmica: Ingredients per a un planeta habitable Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

Xarrada i observació astronòmica: Ingredients per a un planeta habitable

"Ingredients per a un planeta habitable"

José Emilio Martínez, professor del Departament d'Ecologia de la Universitat d'Alacant.

El descobriment de planetes nous fora del nostre Sistema Solar ha reobert el debat sobre la possible existència de vida en altres astres. En l'actualitat no tenim cap evidència científica que permeta confirmar la presència de vida en cap altre lloc fora de la Terra.

És ben important diferenciar entre el concepte de vida i el d'habitabilitat, ja que són completament diferents. L'habitabilitat fa que un planeta tinga les característiques necessàries per a ser habitable, segons els paràmetres de vida terrestres, per la qual cosa es consideren totes les formes de vida possibles, des dels extremòfils més singulars fins als organismes més complexos, nosaltres també.

Segons l'anterior, que un planeta tinga característiques d'habitabilitat no és suficient per a assegurar que tinga vida. El nostre model més proper, la Terra, reuneix condicions d'habitabilitat i també ha permès l'aparició de la vida, ambdues relacionades amb la presència d'aigua líquida i d'un element versàtil, encara que escàs, com el carboni.