Taula redona: El Canvi Climàtic des d'un punt de vista Ecològic i Geogràfic Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

Taula redona: El Canvi Climàtic des d'un punt de vista Ecològic i Geogràfic

Aquesta taula redona s'inclou en les activitats que organitza la Universitat d'Alacant amb motiu de la celebració del Cim Mundial del Clima (COP25), que se celebrarà a Madrid del 2 al 13 de desembre.

Jorge Olcina Cantos

El professor Olcina és Catedràtic d'Anàlisi Geogràfica Regional en la Universitat d'Alacant, on imparteix classes d'Ordenació del Territori, Climatologia i Riscos Naturals. Ha centrat les seues investigacions en  temàtiques geogràfiques diverses. És autor o coautor de nombroses publicacions (articles, capítols de llibre i monografies). Ha participat en projectes diversos d'investigació sobre temàtica geogràfica i històrica desenvolupats en la Universitat d'Alacant. Ponent l'any Internacional del Planeta Terra (2008), declarat per la UNESCO. Professor convidat en universitats d'Espanya, Europa i Iberoamèrica. Membre del Consell Editorial de diverses revistes científiques de temàtica geogràfica i ambiental És Investigador Principal del Grup d'investigació competitiu de la Universitat d'Alacant en "Clima i Ordenació del Territori", des del 2002; i forma part de l'equip d'investigació dels Grups d'investigació competitius de la Universitat d'Alacant en "Història i Clima" i "Aigua i Territori", també des del 2002. Ha sigut avaluador del 5é informe de l'IPCC sobre Canvi Climàtic de les Nacions Unides. Ha participat en el procés d'avaluació externa del PATIVEL (Pla d'Acció Territorial d'Infraestructura Verda del Litoral de la Comunitat Valenciana). És membre del Consell Assessor del Canvi Climàtic de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient de la Generalitat Valenciana.

Fernando T. Maestre Gil

Fernando T. Maestre Gil (Saix, 1976) és premi extraordinari de llicenciatura (1999) i doctorat (2005) per la Universitat d'Alacant, havent rebut també el premi al rendiment acadèmic de la Generalitat Valenciana (1999). Després del seu pas per la Universitat de Duke (USA, 2003-2005) s'incorpora a la Universitat Rei Joan Carles, on és Catedràtic d'Ecologia (en excedència en l'actualitat). Al maig de 2019 s'incorpora com a Investigador Distingit a la Universitat d'Alacant, on dirigeix el Laboratori de Zones Àrides i Canvi Global. Ha realitzat estades d'investigació en universitats i centres d'investigació dels Estats Units, Regne Unit, Alemanya, Austràlia i la Xina. És investigador principal de 16 projectes d'investigació que sumen més de 5,2 M €, i és  l'únic ecòleg que treballa a Espanya que ha aconseguit tant una Starting (2009) com també una Consolidator Grant (2014) del Consell Europeu d'Investigació. Ha publicat més de 230 articles en revistes científiques internacionals, entre altres, nou en Science, Nature i PNAS, com també sis llibres i nombrosos articles de divulgació científica. Es troba dins de l'1% d'autors més citats del món ("Highly cited scientist") des de 2018. Ha presentat més de 100 ponències en congressos científics i ha impartit conferències convidades en una quinzena de països, i ha dirigit també deu tesis doctorals. Els seus mèrits investigadors l'han fet mereixedor de premis com l'Acadèmia de Ciències - Fundació Pascual en Ciències de la Vida, modalitat d'investigadors joves (Reial Acadèmia de Ciències Físiques, Exactes i Naturals, 2013), l'Humboldt Research Award (Alexander Von Humboldt Stiftung, 2014), el Miguel Catalán per a investigadors menors de 40 anys (Comunitat de Madrid, 2014), i el Distinguished scientists (Chinese Academy of Sciences, 2019).