La sorprendente eficiencia de las Matemáticas en las Ciencias de la Naturaleza Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

La sorprendente eficiencia de las Matemáticas en las Ciencias de la Naturaleza

Eric Dubon, professor de Matemàtiques del Liceu Francés d'Alacant, Doctor en Ciències Matemàtiques, Professor Associat del Departament de Matemàtiques de la Universitat d'Alacant.

• Ressenya de la conferència:

En 1960, el físic Eugène Wigner va publicar l'article "The unreasonable effectiveness of mathematics in the natural sciences".

En el segle XXI aquest títol és encara més d'actualitat, ja que amb l'evolució tecnològica s'ha fet més necessari l'ús de les matemàtiques en medicina.

Segons Galileu les matemàtiques són el llenguatge de la naturalesa. No sorprèn, doncs, que els metges necessiten d'eines matemàtiques amb la finalitat de comprendre el cos humà. Les ciències de la vida i la medicina han viscut un profund canvi de paradigma aquests últims anys, modificant així el seu intefaz amb altres disciplines com les matemàtiques. La modelització es transforma, llavors, en una eina eficaç de predicció, d'anàlisi i d'acostament entre les matemàtiques, la biologia i la medicina.

Així, després de molts anys, el món de la medicina s'ha trobat amb una evolució de les eines teòriques i tècniques sense precedent. Açò engendra necessitats noves a la interfície amb la tecnologia i les matemàtiques.