"De la UA al Cáucaso, proyectos de conservación de especies amenazadas y voluntariados" Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

4 de desembre, a les 11:00h, en la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències

Ponent: Guillermo Mayor

Llicenciat en Biologia per la Universitat d'Alacant

Mitjançant  voluntariats paral·lels a la carrera s'adquireix una experiència original i complementària a la formació universitària. Hui dia l'oferta de voluntariats és enorme i si s'escullen els correctes es pot adquirir una formació molt específica i de qualitat, que pot produir futurs llocs de treball en el món de la conservació de la biodiversitat.

En aquesta xarrada s'exposarà un dels casos en els quals l'experiència adquirida per una formació paral·lela a la universitària ha permès a un llicenciat recent en Biologia entrar a formar part de la principal ONG dedicada a la conservació de la biodiversitat a Geòrgia i treballar en un dels seus projectes, en les estepes de l'est del país. A més es presentaran els diferents projectes d'aquesta organització, com tambés els oferiments de voluntariat que farà per a l'any següent.

Guillermo Mayor és Llicenciat en Biologia per la UA i col·laborador de l'ONG SABUKO - Birdlife Geòrgia.

Durant els anys d'estudis va dur a terme nombrosos voluntariats, col·laboracions i treballs relacionats amb l'estudi i conservació de les aus. En el marc de la UA ha treballat com anellador d'aus, ha impartit un curs CECLEC sobre iniciació a l'estudi de les aus, ha sigut censador d'aus per al projecte UNCROACH del Dep. d'Ecologia i ha gaudit d'una beca per a realitzar mostrejos d'aus i ximpanzés a Senegal amb l'Institut Jane Goodall Espanya.

A més, durant el mes de juny de 2014 va treballar en un projecte de reintroducció del Capsigrany Chico amb la Fundació TRENCA a Lleida i, fins al novembre, a Geòrgia, en un projecte pilot de conservació de rapaces migratòries, amb l'ONG SABUKO (Birdlife Geòrgia), amb la qual realitzarà un altre projecte amb àguiles imperials a partir del gener de 2015.