Avances en fotovoltaica y fotosíntesis artificial Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

Avances en fotovoltaica y fotosíntesis artificial

18 de novembre, a les 18.00h. Sala de Juntes Facultat de Ciències-Fase II, planta 1a.

Néstor Guijarro Carratalá és  llicenciat en Ciències Químiques y doctorat per la UA en 2013. La tesi doctoral, la qual va desenvolupar en el Departament de Química-Física de la UA, l'Imperial College de Londres i la University of Electro-Communications del Japó, es va centrar en l'estudi i optimització de cèl·lules solars de punts quàntics. Ara gaudeix d'una beca Marie Curie post doctoral en l'École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) en el camp de la fotosíntesi artificial.

Ponent: Néstor Guijarro Carratalá

École Polytechnique Fédérale de Lausanne

La demanda energètica que creix, tot plegat amb l'increment alarmant dels anomenats gasos d'efecte d'hivernacle que es deriven de la crema de combustibles fòssils, impulsen el desenvolupament de polítiques internacionals que pretenen el desenvolupament de fonts d'energia alternatives, renovables i netes.

L'energia solar ha sorgit com una de les millors opcions pel seu nivell de desenvolupament, flexibilitat i eficiència, especialment gràcies als avanços en "nanoenginyeria"de materials. En aquesta xarrada es debatiran els mecanismes de funcionament i noves generacions de dispositius que estan desenvolupant-se en el camp de la fotovoltaica i la fotosíntesi artificial, és a dir, la conversió de la llum en electricitat o en hidrègen, respectivament.