V Jornades científiques en Ciències de la Terra Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

V Jornades científiques en Ciències de la Terra

• DIMECRES 4 DE FEBRER

• 11:00 - Presentació de les jornades
  • 11:20 - "Carlos Auernheimer: gestor, professor i geòleg ambientalista"

A càrrec de J.A. Pina Gosálbez (Universitat d'Alacant).

• 12:00 - "La Geologia Ambiental en els instruments d'ordenació territorial"

J.F. Baeza Carratalá (Universitat d'Alacant).

• 16:30 - "Estudis geotécnicos-hidrogeológicos per a instal·lacions d'abocaments de residus"

J. González Fernández (IMASA)

• 17:00 - "En les trinxeres de Nova Zelanda. Lluitant contra els terratrèmols"

Iván Martín Rojas (Universitat d'Alacant).

• 17:30 - "Explotació d'aigües subterrànies i medi ambient"

J.M. Andreu Rodes (Universitat d'Alacant).

• DIJOUS 5 DE FEBRER

• 16:30 - "Les Ciències de la Terra i la seguretat en les instal·lacions nuclears i del cicle de combustible nuclear"

A. Vés-la Guzmán (Consell de Seguretat Nuclear).

• 17:30 - "Canvis ambientals: una visió geològica des dels pols"

J. López Martínez (UAM).

• 18:30 - Acte de clausura

Homenatge a Carlos Auernheimer

CARLOS AUERNHEIMER

Doctor en Geologia i professor de la Universitat d'Alacant.

Carlos Auernheimer va entrar a formar part del quadre de professors de l'antic Centre d'Estudis Universitaris d'Alacant (CEU), origen de la Universitat d'Alacant.

Inicialment va formar part de l'antic Departament de Geologia, compartint les seues tasques docents amb altres professors com Antonio Escarré Esteve, José Antonio Pina Gosálbez, Joaquín Martín Martín i Eduardo Seva Román.

Prèviament el professor Auernheimer havia treballat en prospeccions petrolíferes per a diverses multinacionals del petroli, acabant els seus treballs petrolífers a Nova York.

En 1985 va ser nomenat responsable de l'administració Ambiental de la Generalitat Valenciana, de la qual va arribar ser director de l'Agència del Medi ambient. Va ser ell qui va dirigir l'equip d'experts que van elaborar la Llei d'Impacte Ambiental.

A principis de la dècada dels 90 va retornar a la Universitat d'Alacant, al departament de Ciències de la Terra i del Medi ambient, ocupant el càrrec de director entre els anys 1994 i 1999. En els últims anys impartia assignatures de Geologia Ambiental en les titulacions de Biologia i Enginyeria Geològica.

• RESSENYA en Actualitat Universitària:

"La Universitat d'Alacant fa un homenatge al professor Carlos Auernheimer"