V Jornades científiques en Ciències de la Terra Extensió Universitària Facultat de Ciències

Logo Extensió Universitària Facultat de Ciències   Extensió Universitària Facultat de Ciències
Extensió Universitària Facultat de Ciències

V Jornades científiques en Ciències de la Terra

Clic para ver Programa
Homenatge a Carlos Auernheimer
4 i 5 de febrer de 2015 - Aula Magna Facultat de Filosofia i Lletres II

DIMECRES 4 DE FEBRER

11.00 - Presentació

11.20 - "Carlos Auernheimer: gestor, profesor y geólogo ambientalista"

J.A. Pina Gosálbez (Universitat d'Alacant).

12.00 - "La Geología Ambiental en los instrumentos de ordenación territorial"

J.F. Baeza Carratalá (Universitat d'Alacant).

13.00 - Acte d'homenatge a Carlos Auernheimer.

16.30 - "Estudios geotécnicos-hidrogeológicos para instalaciones de vertidos de residuos"

J. González Fernández (IMASA)

17.00 - "En las trincheras de Nueva Zelanda. Luchando contra los terremotos"

Iván Martín Rojas (Universitat d'Alacant).

17.30 - "Explotación de aguas subterráneas y medio ambiente"

J.M. Andreu Rodes (Universitat d'Alacant).

DIJOUS 5 DE FEBRER

16.30 - "Las Ciencias de la Tierra y la seguridad en las instalaciones nucleares y del ciclo de combustible nuclear"

A. Vés-la Guzmán (Consell de Seguretat Nuclear).

17.30 - "Cambios ambientales: una visión geológica desde los polos"

J. López Martínez (UAM).

18.30 - Acte de clausura

Descàrrega del Programa de les jornades

CARLOS AUERNHEIMER, doctor en geologia i professor de la Universitat d'Alacant.

Carlos Auernheimer va entrar a formar part del quadre de professors de l'antic Centre d'Estudis Universitaris d'Alacant (CEU), origen de la Universitat d'Alacant.

Inicialment va formar part de l'antic Departament de Geologia, on va compartir les tasques docents amb altres professors com Antonio Escarré Esteve, José Antonio Pina Gosálbez, Joaquín Martín Martín i Eduardo Seva Román. Abans, el professor Auernheimer havia treballat en prospeccions petrolíferes per a diverses multinacionals del petroli, i va acabar els seus treballs petrolífers a Nova York.

En 1985 va ser nomenat responsable de l'administració Ambiental de la Generalitat Valenciana, de la qual va arribar a ser director de l'Agència del Medi ambient. Va dirigir l'equip d'experts que van elaborar la Llei d'Impacte Ambiental.

A principi de la dècada dels 90 va retornar a la Universitat d'Alacant, al departament de Ciències de la Terra i del Medi ambient, del qual va ocupar el càrrec de director entre els anys 1994 i 1999. En els últims anys impartia assignatures de Geologia Ambiental en les titulacions de Biologia i Enginyeria Geològica.

Publicacions, col·laboracions i tesis

LA UNIVERSIDAT DE ALACANT RET HOMENATGE A CARLOS AUERNHEIMER

INICI "JORNADES EN CIÈNCIES DE LA TERRA"

INICI "CURSOS, JORNADES I CONGRESSOS"