Seminari. "MATEMÀTIQUES: DOMINI I PODER" Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

Seminari. "MATEMÀTIQUES: DOMINI I PODER"

Professor Alfonso José Bello Espina, Doctor en Matemàtiques per la Universitat de Cadis i Professor del Departament d'Estadística i Investigació Operativa de la Universitat de Cadis. A més, ha sigut financer quantitatiu i analista expert en riscos financers del Grup Santander (CFGS).

Aquest seminari s'introduirà en el món financer i les matemàtiques que aquest implica. A partir de l'estructura temporal dels diners, s'indicarà com es construeixen les corbes de tipus d'interès i els principals instruments financers, per a després passar a presentar el món especulatiu dels mercats de valors i els seus derivats. Es comentarà el principal entramat empresarial financer i el, cada vegada més predominant, paper dels matemàtics en aquest.