Per què estudiar Gastronomia i Arts Culinàries Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

Per què estudiar Gastronomia i Arts Culinàries

Des d'una perspectiva social, la Gastronomia incideix en els hàbits alimentaris i en la cultura dels països, i per això representa un paper estratègic ben important en el desenvolupament econòmic i social d'aquests. Per aquest motiu, l'àmbit gastronòmic ha de contemplar-se per la influència que té en l'economia espanyola i la seua contribució al PIB, ja que contribueix a crear una imatge de país que afavoreix la comercialització internacional i l'impuls del sector turístic.

Des d'un punt de vista científic cal assenyalar que l'àmbit de la Gastronomia és multidisciplinar. Compren un conjunt d'àrees de coneixement ben ampli, enre les quals es troben, també, els processos agroalimentaris, i els condicionants econòmics, científics, culturals, tècnics i socials de la nutrició.

El potencial d'investigació i de generació de coneixement en aquestes àrees és enorme: introducció de nous aliments, educació i hàbits alimentaris saludables, responsabilitat social alimentària, tendències alimentàries, innovació en la gestió de les empreses del sector, desenvolupament de tecnologies associades o l'elaboració, conservació i presentació d'aliments.

Els estudis de gastronomia poden veure's com una formació generalista que impulse l'inici de la vida laboral tant en l'àmbit empresarial com a comercial i que derive en una formació posterior més especialitzada.