XXIII edició. Pulsos de luz con torque (o com esculpir remolins de llum ultraràpida) Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

Col·loquis de Física (Ciència de Hui) »

Dr. Carlos Hernández García, Investigador Ramón y Cajal en la Universitat de Salamanca, en el Grup d'Investigació en Aplicacions del Làser i Fotònica (ALF-USAL).

Informació biogràfica

El grau de control que hem adquirit sobre la manipulació de la llum és veritablement sorprenent. Un dels grans objectius de la tecnologia làser consisteix a esculpir polsos de llum amb propietats cada vegada més exòtiques. Polsos làser cada vegada més breus, cada vegada més energètics, i, últimament, cada vegada més "enrotllats".

En aquesta xarrada farem un viatge que ens permetrà entendre com gràcies a l'òptica no lineal i els làsers ultraràpids podem esculpir aquests polsos exòtics de llum amb resolucions temporals (attosegon) i espacials (nanomètric) inimaginables fins fa uns anys.

A més, veurem com en aquests règims ultraràpids els feixos de llum es poden generar amb propietats noves, com el torque o gir accelerat del feix. ¿I per a què? Aquestes noves eines òptiques són les càmeres fotogràfiques més avançades que existeixen, i ens permeten observar i manipular els processos físics més breus a què hem tingut accés fins al moment.

Grau en Física »