XX edició. Ciència fricció: alguna cosa grinyola en la pantalla Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

XX edició. Ciència fricció: alguna cosa grinyola en la pantalla

Col·loquis de Física (Ciència de Hui)

Juan Ángel Vaquerizo, astrofísic del Centre d'Astrobiología (CSIC-INTA)

Les pel·lícules de ciència ficció ens sorprenen contínuament amb efectes especials (i espacials) molt cridaners, però ¿són certs o falsos? Aquesta xarrada tractarà de despertar l'assessor científic de pel·lícules de ciència ficció que tots portem dins. Al fil d'una (dónes)cuidada selecció de fragments de pel·lícules del gènere, distingirem els conceptes tractats amb rigor i el mer espectacle, buidarem dubtes i corregirem els errors científics detectats. Pdf de la ressenya.

Juan Ángel Vaquerizo

Astrofísic, després de 15 anys que s'ha dedicat a l'ensenyament de les ciències, s'incorpora en 2007 a l'Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial (INTA) com a responsable didàctic del projecte PARTNeR. L'any següent va passar a exercir les tasques de Coordinador. En 2009 s'incorpora a la Unitat de Cultura Científica del Centre d'Astrobiología (centre mixt CSIC-INTA) on, a més de seguir a càrrec de PARTNeR, coordina projectes educatius relacionats amb l'astrobiología i les ciències planetàries, com MeteoMarte. Així mateix, desenvolupa una intensa activitat de divulgació científica que comprèn des de el desenvolupament de tallers i xarrades per a professorat, estudiants i públic en general; fins a la coordinació editorial de revistes de divulgació científica com PARTNeRama, Nadir o Zoé.

Membre de la RSEF del Grup Especialitzat de l'Ensenyament de la Física, també desenvolupa una tasca investigadora en Didàctica de les Ciències, concretament en l'Ensenyament i Aprenentatge de l'Astronomia i l'Astrofísica.