XVIII edició. Modelando la luz: Premio Nobel de Física 2018 Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

XVIII edició. Modelando la luz: Premio Nobel de Física 2018

Col·loquis de Física (Ciència de Hui)

Íñigo Sola Larrañaga, professor de l'àrea d'Òptica, del Departament de Física Aplicada de la Universitat de Salamanca.

El premi Nobel de Física 2018 va ser atorgat a Arthur Ashkin, Gérard Mourou i Donna Strickland "per les invencions innovadores en el camp de la física làser": en el cas del primer, "per les pinces òptiques i l'aplicació a sistemes biològics", en cas dels dos últims, pel seu mètode de generar polsos òptics ultracurts i d'alta intensitat".

Els seus treballs van obrir la porta a un gran control sobre les propietats dels feixos làser i l'ús com a autèntiques eines fetes de llum, amb un impacte enorme en les últimes dècades tant en ciència com també en tecnologia.

En aquesta xarrada comentarem els treballs premiats, les principals idees i les aplicacions posteriors.