XII edició: Electrònica orgànica i OLEDs: Nous mecanismes per a l'emissió de llum Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

Col·loquis de Física (Ciència de Hui)

Dr. Juan Carlos Sancho García, professor del Departament de Química Física de la Universitat d'Alacant.

El díode (orgànic) emissor de llum FEU OLOR, que ha començat, per exemple, a irrompre en telèfons mòbils d'última generació comercialitzats per les grans marques del sector, pot ser usat en tot tipus d'aplicacions amb una sèrie d'avantatges enfront d'altres tecnologies: més prims, flexibles i lleugers, amb major lluentor i contrast i, sobretot, amb molt menor consum energètic. No obstant açò, existeixen així mateix una sèrie de desavantatges encara per superar perquè aquesta tecnologia es consolide.

El mecanisme estàndard d'emissió de llum en OLEDs és un complex procés que involucra a les molècules orgàniques que formen la capa activa d'aquests dispositius, per la qual cosa és necessari investigar altres mecanismes no convencionals que augmenten el seu rendiment. L'any 2013, gràcies a un concurs internacional d'idees en col·laboració amb la multinacional Samsung Electronics Co. Ltd., vam proposar investigar en profunditat un nou i particular mecanisme d'emissió de llum basat en fluorescència retardada però activada tèrmicament (TADF), a partir de fenòmens i càlculs mecano-quàntics d'alta precisió.