IX edició: Risc sísmic. Predicció o prevenció. Perspectiva des de la Física de la Terra Estudis de la Facultat de Ciències

Logo Estudis de la Facultat de Ciències   Estudis de la Facultat de Ciències
Estudis de la Facultat de Ciències

Col·loquis de Física (Ciència de Huii)

Sergio Molina Palacios, Professor Titular de la UA. El Professor Molina va iniciar una línia d'investigació en Perillositat sísmica a partir de la seua tesi doctoral, que va servir com a punt de partida per a establir una col·laboració entre la UA i el centre d'investigació NORSAR (Kjeller, Norway). Aquesta col·laboració li va permetre desenvolupar l'eina de codi lliure SELENA, àmpliament usada a escala mundial, per al càlcul del risc sísmic.

El 6 d'abril de 2009 un terratrèmol de magnitud 6.3 va ocórrer en L'Aquila (Itàlia). El terratrèmol es va cobrar la vida de 309 persones i un grup de físics de la terra que havien declarat, només una setmana abans, que les probabilitats que un terratrèmol assolara la regió més afectada pel terratrèmol eren ínfimes, va ser sentenciat a sis anys de presó. La condemna es va deure fonamentalment al fet que un físic nuclear havia indicat que posseïa proves fermes que un gran terratrèmol es produiria el 29 de març. Aquesta xarrada aprofundirà en l'estat actual de la investigació en models físics d'ocurrència de terratrèmols i els avanços futurs cap a la prevenció, o la predicció.

Facebook @FaplicadaUA